Alla inlägg under januari 2010

Av Stina - 28 januari 2010 21:46

Beräknat förlossningsdatum: 2010-03-12

Barnet blev till omkring: 2009-06-19

Du är i vecka: 34

Du är i månad: 8

Antal graviditetsveckor och dagar: 33 veckor 6 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 43

Av Stina - 24 januari 2010 18:21

Sitter framför TVn med Johanna och Daniel och kollar på film.

Den här dagen har varit lite seg och jag har varit grymt rastlös, men nu börjar det kännas bättre. Känns som att jag har fått lite ro i kroppen. Vet inte riktigt vad det är med mig, men vill göra något hela tiden och det bara kryper i kroppen typ.

Funderar på om det är dags att ge bloggen ett nytt utseende snart kanske?

Av Stina - 17 januari 2010 09:57

Sitter framför datorn och TVn och snörvlar. Jag har en liten söt Razmus bredvid mig som myser.

Jag är så förkyld att jag inte orkar göra så mycket, så idag blir det väldigt lugnt, har ingen lust att ens gå ut.

Började med arigurumi igår och det kommer jag nog fortsätta med idag med. Det är en japansk konst där man virkar små djur och figurer. Jag lyckades få ihop två små djur igår, en fjäril och en humla.

Jag både vill och vill inte att tiden ska gå lite fortare nu. Jag längtar efter min bebis och att få hålla i den och pussa och krama och bara vara nära. Men samtidigt så är det rätt så mysigt att vara höggravid emellanåt, det är mysigt med alla rörelser och sparkar, dock inte så mysigt med att vara tung och inte kunna sova och sånt där tråkigt.

Usch, vill bli av med förkylningen nu! Jobbigt och ha feber och inte ha någon ork...

Av Stina - 14 januari 2010 22:16

Fick åka in till förlossningen nu ikväll.

Bebisen har varit jättelivlig i magen de senaste 2 veckorna ungefär och idag har den knappt rört på sig alls, så både jag och älskling blev lite oroliga. Så när jag ringde in och rådfråga förlossningen så ville dom att vi skulle komma in och kolla läget. Allt är bra och som det ska vara! Ctg var normalt och ultraljudet var normalt.

Den lille bebisen väger 2034 gram och börjar bli stor! :) Är i vecka 31+6 nu så det är inte så jättelänge kvar till det är dags att få träffa bebis! <3


Älskar min Daniel mest av allt! Du betyder allt för mig! <3


Puss å kram!

Av Stina - 11 januari 2010 22:17

Halvligger i sängen. Lyssnar på lite blandad musik på Spotify, just nu är det Kent som rullar. Försöker hitta gamla godingar.

Dagen har varit lugn, som dom senaste dagarna. Älskling är förkyld och mår inte så bra, jag är lite halvkrasslig sådär. Skönt att kunna ta det lugnt och inte sätta så mycket press på sig själv i alla fall. Det är inte så ofta som vi tar det lugnt och bara gör ingenting, så man får passa på.

Har varit på föräldragruppsträff idag. Det var väl trevligt, men var inte så mycket action idag direkt, var ju mest en introduktion och presentation. Men nästa gång blir det säkert mycket intressantare.

Vill så gärna att tiden ska gå mycket fortare nu, är så trött på att inte kunna sova, vara obekväm typ jämt, ha ont och känns sig så tung.

Ungefär en 8 veckor kvar...sen kommer lilla underverket äntligen! <3 :)


Kram kram.

Av Stina - 3 januari 2010 22:34

Förbjud vargjakt! Vargstammen är för liten och det är för stor risk för inavel och sjukdom som läget är nu. Hur blir det då i det långa loppet när man skjuter av och minskar ner stammen genom jakt?
Dessutom så får man väl ta det att så länge människan skjuter vargens föda, såsom rådjur och hare osv, att vargen då istället tar tamboskap, dom kan ju inte se skillnad?

Och vad gör jägarna med de döda vargarna? Tror knappast dom äter dom, man ska väl inte jaga det som man inte har tänkt äta, eller?

Blir så jävla förbannad på folk som tycker det är rätt att skjuta varg.

Det är ju helt klart fel djur som är motspelare till Rödluvan, det borde vara Vildsvinet istället, för det är väl ändå ett farligt djur som gör mycket skada i naturen och som förökar sig väldigt mycket. Inte för att jag tycker att det är rätt med jakt på några djur egentligen. Men så länge man äter det man skjuter så är det mer rättfärdigat i alla fall.

Och visst, vargarna tar väl en och en annan hund också, men se till att ha eran hund kopplad, och är det en känd vargskog, välj kanske en annan väg att gå istället för att utmana ödet. Vargen har precis samma rättighet som vilket annat djur, inklusive oss, att leva och äta sig mätt.

Och sen att inte avbryta jakten när kvoten är full dessutom, vad är det för jävla dålig koll? Skärpning!

Skärpning i huvud taget! Forska i ämnet, respektera levande djur och själar!


Lev väl!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards