Alla inlägg under februari 2010

Av Stina - 24 februari 2010 10:32

16 dagar kvar till beräknad förlossning, 31 dagar kvar till eventuellt igångsättningsdatum om det inte skulle sätta igång av sig självt.

___________________________________________________________________


Tyko har sin tjej här för tredje dagen, men verkar inte ske så mycket action direkt tyvärr. Trodde det skulle gå smidigt och lätt, men ack så fel man hade. Synd, för hon är en väldigt söt liten tjej, hon ser ut som en miniatyrleonberger. :)

Roligt har dom tillsammans iaf och skönt för Tyko att ha lite hundsällskap, är rätt så länge sedan nu.

Av Stina - 23 februari 2010 19:42



Kört snöslunga idag för första gången, det var roligt! Och mycket enklare än vad jag trodde.

Sitter och väntar på att älskling ska komma hem ifrån miniracet så vi kan äta kvällsmat och mysa.

Har haft rätt så ont idag, men försökt att fylla ut dagen med att göra lite allt möjligt och försökt att få tiden att gå lite fortare. Har dammsugit nedervåningen och lagat ugnspannkaka med fläsk. Sen har jag och älskling skottat lite snö ifrån taket.


Ska väl ta och göra iordning lite gott att äta nu, ni får ha det så bra!

Av Stina - 20 februari 2010 16:57

Massa, massa, massa snö är det ute och än har det inte slutat snöa.

Den här vintern är verkligen en vinter som man sent kommer att glömma. Förstår inte vart allt kommer ifrån, har snöat sedan igår i princip helt oavbrutet ju.

Har varit ute och sopat två snöhögar idag, och efter ett tag så fick man fram två bilar! :P Sen har jag skottat balkongen ren med. Så jag har varit duktig idag tycker jag! :)


Har börjat bli tattoo och piercingsugen igen nu, är ju ett tag sedan man gjorde något av det, men får lov att hålla mig ett litet tag till. Ska försöka rita ihop någon fin tatuering med bebisens namn och datum eller liknande sen.

Sen är det ju det här med ekonomi med, men man får väl börja spara nu så kanske man har råd till hösten sen eller nåt.

Blir kanske något lite mer synligt den här gången iaf, som på handleden, vilket väl kommer bli till min familjs stora fasa?!


Nä, nu börjar det bli lite tomt uppe bollen, kommer inte på så mycket mer att skriva för tillfället.

Ha det så jättebra! :D



Puss & kram.

Av Stina - 18 februari 2010 12:35

<3 Saknar dig Daniel! <3

Längtar till du kommer hem så jag kan få krama och hålla om och pussa dig!

Av Stina - 18 februari 2010 06:35

Så har man börjat få förvärkar då antar jag. Eftersom att jag inte har något att jämföra med så kan jag inte säga säkert att det är så det är. Men har läst mig till att det ska kännas som mensvärk och att det kan vara en känsla som typ "drar" neråt och att man kan ha ont i ryggen och sådär. Och så känns det ju. Började igår em vid typ 16-tiden, fortsatte mer eller mindre hela natten. Och när man hade gått och lagt sig så blev det mer smärtsamt, så har inte sovit mycket inatt inte. Magen blir stenhård och spetsig.

Nu på morgon när jag steg upp så känns det som att det har avstannat lite, bara lite molande värk kvar, inget direkt nämnvärt. Känner mig liksom lite lurad, ska man behöva gå igenom många sömnlösa nätter med smärta utan att det ska få sätta igång på riktigt?

Usch, känner mig gnällig och på dåligt humör, men kanske inte så konstigt med tanke på hur lite man sover. Man klarar sig helt klart på mindre sömn än vad man kan tro. Men jag är nog inte så rolig nu med mina humörsvängningar.


Saknar min älskling som är på jobbet. Skönt att veta att han har så nära hem, men jag hade gärna haft honom här. Men, men, försöker jag sova eller slumra lite nu om det går, så går det fort till han kommer hem igen.

<3 Jag älskar dig så innerligt mycket min Daniel! <3


Ni får ha en jättebra torsdag! :)


PS. Glöm inte kolla på TV-programmet om Susan Boyle - drömmen som blev sann ikväll! På kanal 4 klockan 21.00 DS.


Puss & kram!

Av Stina - 16 februari 2010 06:17

Beräknat förlossningsdatum: 2010-03-12

Barnet blev till omkring: 2009-06-19

Du är i vecka: 37

Du är i månad: 9

Antal graviditetsveckor och dagar: 36 veckor 4 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 24


Bebislängtan till max!

Är ju inte så långt kvar nu och det är skönt att vara i 9e månaden och se att man bara har 24 dagar kvar till beräknad förlossning (ibland känns det dock som en evighet). Men ack så jobbigt det även är att vara höggravid. Det är inget man har fått veta innan minsann.

Nu vill jag faktiskt ha min bebis. Är väldigt trött på att vara gravid och jag vill ju se, pussa och krama den lilla personen i magen.

Denna eviga väntan...suck...

Måste ta itu med bebisrummet endera dagen nu, helst gärna idag så jag blir klar och inte behöver tänka på det mera nu. Blev så bra när älskling och pappa satte dit den andra dörren där, blev jättefint! :) Det ska städas, plockas och förberedas för liten bebis därinne. Sen måste jag verkligen ta mig i kragen och packa färdigt BB-väskan, den börjar det ju bli lite "bråttom" med, man vet ju aldrig när man kan få åka iväg. Även om det känns som en evighet till beräknad förlossning, så behöver det ju inte betyda att bebisen inte kommer innan dess.


Med allt annat i livet är det bara bra, ja eller jag är förbannad som fan på våra bilar, men det ska nog ordna upp sig, men allt förutom det är bra! :)

Älskling har börjat praktisera, så är lite ensamt på dagarna, men han har bra tider och jag har ju djuren som sällskap.

Zelda har blivit en "varannan-vecka-marsare" så hon ska kastreras snart. Meningen var ju att vi skulle tagit små ulliga, söta kattungar efter henne, men nu blir det tyvärr inte så. Det är synd om henne som springer omkring och marsar och aldrig får vila eller ta det lugnt, synd om oss och de andra djuren som måste lyssna på henne. Så vi mår alla bäst av att hon kastreras skulle jag tro.

Snart dags för det årliga vaccineringen av alla djuren med.

Svarade på en annons igår om en tik som sökte hane för parning. Har skickat iväg lite bilder på Tyko, så ska bli spännande och se om Tyko kanske ska få bli pappa! :)


Nä, nu känns det som att jag inte kan komma på så mycket mer att skriva för tillfället. Det jag har skrivit är kanske inte så sammanhängande och kanske lite konstigt, men klockan är väldigt tidigt på morgonen, så jag får skylla på det! :)

Ha en kanondag allihopa!


Puss å kram!

Av Stina - 10 februari 2010 17:29

Beräknat förlossningsdatum: 2010-03-12

Barnet blev till omkring: 2009-06-19

Du är i vecka: 36

Du är i månad: 8

Antal graviditetsveckor och dagar: 35 veckor 5 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 30

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards