Alla inlägg den 2 december 2009

Av Stina - 2 december 2009 19:23

Inatt var jag en liten sväng på förlossningen. Misstänkte att jag kanske kunde läcka lite fostervatten. Så när jag ringde in så ville dom att jag skulle komma in. Det var bara att sätta sig i bilen och börja köra.

Väl inne på förlossningsavdelningen så blev jag bra bemött av en barnmorska. Hade det inte varit för att jag på grund av att jag är rätt så tidig i graviditeten var tvungen att träffa en läkare så hade det nog gått rätt så fort där inne, för då hade bara en barnmorska kollat mig. Men det gick faktiskt rätt så fort ändå, fick vänta i ungefär en timme, lite mer kanske. Gick ju i alla fall fortare än när man åker in till vanliga akuten, usch, förra gången jag var på vanliga akuten så fick jag vänta i fyra timmar tror jag.

Hur som helst så läckte jag inte något fostervatten, utan allt som hon kollade på var normalt. Så jag kunde lugnt åka hemmåt igen och sova utan att oroa mig. Skönt, har varit lite fundersam och orolig i några dagar nu.


Så skönt med lite vinterlandskap och vinterväder äntligen! Visst är det kallt, men man vänjer sig snart. Är vackert med all frost och is ute, bara önskar det kunde komma lite snö också, inga mängder kanske, lite lagom sådär bara.


Nu sitter jag och kollar tv och väntar på att älskling ska komma hem ifrån jobbet. Har försökt fördröja tiden på bra sätt. Har städat, moppat, tvättat, packat upp lite grejer, diskat och varit ute med vovven och lite sådär. Känns som att jag har fått lite vettigt gjort idag i alla fall och det känns skönt. Är så jobbigt vissa dagar när man redan när man vaknar vet att man inte kommer orka göra så mycket. Är så så trött på den här värken, jag gillar inte att känna mig begränsad. Men får väl bara bita ihop och kämpa på. Får dock inte puscha mig för mycket eller överanstränga mig för då blir det kanske kryckor och man vill ju inte hoppa omkring på kryckor som nybliven mamma.


Längtar till det är dags för lille bebis att komma ut till stora världen. Försöker föreställa mig hur det kommer att kännas och hur det kommer att bli. Känns fortfarade overkligt ibland att jag ska bli mamma, att jag har ett litet liv i magen, men det känns helt underbart!

Går inte att beskriva känslan jag får när lille bebis sparkar eller snurrar runt i magen. Den enda känslan som nog kommer i närheten är nykär skulle jag tro. När man känner sig sådär pirrig och man längtar förtvivlat mycket och sådär.

Att livet kommer att bli annorlunda som mamma tvivlar jag inte på och det har jag räknat med, men jag kommer att fixa det! Och Daniel kommer att bli en underbar pappa! =)


Imorgon så ska jag försöka samla ihop lite energi och motivation till att greja i hallen och/eller i Jubbis rum. När Jubbis rum är målat och inrett och allt är städat så är nedervåningen helt färdig! Ska bli så otroligt skönt! Övervåningen kommer att ta lite tid för det är en del av inredningen och renoveringen där som kommer att kosta lite som vi måste spara ihop till först innan vi kan börja.


Nä, nu ska jag ta och fokusera lite på tvn och djuren till Daniel kommer hem ifrån jobbet. Ha det så bra allihopa!


Jag älskar dig <3 Daniel <3 !!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards