Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Ullared, greja, pepparkakor, bebis...

Av Stina - 8 december 2009 11:29

Nu har jag inte skrivit på några dagar igen. Ber om ursäkt för det, men den här helgen har varit helt galen, men bra ändå!

I fredags var vi i Ullared på Gekås och shoppade loss. Slutsumman blev lite högre än vad vi hade planerat, men inget onödigt kom med hem. Så skönt att ha handlat sånt som vi behöver nu. Kläder, julklappar, smink, lite allt möjligt och framförallt babygrejer! Väldigt mycket babygrejer var så grymt mycket billigare där än här hemma, så försökte handla på mig sånt som vi saknar. Tror jag lyckades rätt så bra! Fick tag på ett lammullsskinn i svart, det har jag inte sett innan, så det är jag jätteglad för. Gillar inte dom "vita" för dom är ju inte vita, dom är ju typ gula, och dom gråa är lockiga och det är jag inte heller jätteförtjust i. Så den här svarta, långhåriga blir perfekt! =)

I lördags så skulle vi vila och ta det lugnt, men så blev det inte. Vi var nere i källaren och grejade och sorterade och rensade och jag tvättade och sen så städade vi lite och sådär.

I söndags så städade och grejade vi på nedre våningen och gjorde iordning. Vi sprang runt som små galningar och fick massor gjort. Sen så ritade älskling upp ett pepparkakshus och så bakade vi det och massor med pepparkakor. Dom blev riktigt smaskiga, jätteroligt med ett så gammalt recept från 1800-talet.

Igår fick jag givetvis lida för allt jag har gjort under helgen genom att jag knappt kunde göra något för att jag fick sådan hemsk värk i fogarna och ryggen. Så det var varningen, jag måste definitivt börja ta det lugnare!


I lördags så gick jag in i graviditetsvecka 27. Känns så konstigt att om 13 veckor ungefär så är min lilla sötnos här.

H*n rör väldigt mycket på sig och har börjat nå mina revben längst ner med sina sparkar nu. Känns lite konstigt, men gör inte ont ännu. Än så länge så är det bara mysigt när bebis rör på sig! =)

Längtar så väldigt mycket efter min lilla baby! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 12 juli 2010 23:13

Nu har jag börjat på en ny blogg. Vill du ha adressen så får du skriva ett meddelande till mig! :D ...

Av Stina - 15 maj 2010 21:00

Idag har man fått massor med nyttiga grejer gjorda. Tagit isär studsmattan så vi kan slänga ramen, flyttat och organiserat runt med bilarna, tagit ner störar till gärdsgården och donat med lite allt möjligt. Har varit ute större delen av dagen i de...

Av Stina - 13 maj 2010 22:39

Den här dagen har varit trevlig och bra! Mamma och pappa har varit här och jag, mor och Embla åkte in en sväng till Jönköping och gick på A6 och kollade in den nya affären "A6 Outlet", fanns jättemycket fint, men köpte inget där idag. När vi kom ...

Av Stina - 9 maj 2010 00:26

Har varit en väldigt härlig fredag och lördag med trevligt sällskap! :) Igår så kom Ellinor och Nicklas och hälsade på och träffade lilltjejen för första gången. Det var jättetrevligt och Embla fick jättefina presenter av dem! Idag så har vi umgå...

Av Stina - 30 april 2010 13:17

Valborgsmässoafton...vår!!! :) Nu är det officiellt vår i min värld, ingen mer vinter! Tulpanerna och alla andra fina blommor är påväg upp i rabatterna och ser gröna och vackra ut! Efter helgen ska jag plantera Sömntutor i rabatten, som jag för övr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards