Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Dan före dopparedan...

Av Stina - 23 december 2009 00:21

Dagen före julafton har vi nått nu.

Jag har dock lite svårt för att känna någon riktigt äkta julkänsla och stämmning i år. Tankarna vandrar till min kära lilla tant som ligger på sjukhuset. När man är 90 år så är säkert tanken på döden något man har bekantat sig med. Men jag tänker ändå på att tänk om hon är rädd? Hon ligger där ensam och kanske behöver någon att hålla i handen. Hon har förstås sin tro som hon håller hårt i handen, men räcker det?

Hoppet finns fortfarande där att hon ska friskna till och få komma hem, det är svagt, men det finns där och det kan ingen ta ifrån en...

Blir så förbannad när jag tänker på vad det finns för hemska människor ute i världen. När min lilla tant var på röntgen så stal någon hennes handväska med plånbok, nycklar och allt möjligt i, hur kan någon göra så?? Hur kan man vara så ond?? Jag hoppas att den personen får ett samvete under julen och återlämnar den.


För övrigt så rullar väl allt på som vanligt. Magen växer och är riktigt stor nu, undrar om den kommer att bli så mycket större?

Jubbis rum är färdigmålat och möblerat, bara lite smågrejer kvar i det innan det är helt och hållet färdigt. Ska läggas in ett annat golv där sedan oxå någon gång.


Nä, nu ska jag nog ta och se till att djuren och gå och lägga mig, är en tuff dag som väntar imorgon med Jönköpingsresa och förberedelser inför julafton och lite julmys med Elin och David i deras nya hus.


Ha det gott mina vänner och glöm inte bort alla människor som har det svårt under julen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 12 juli 2010 23:13

Nu har jag börjat på en ny blogg. Vill du ha adressen så får du skriva ett meddelande till mig! :D ...

Av Stina - 15 maj 2010 21:00

Idag har man fått massor med nyttiga grejer gjorda. Tagit isär studsmattan så vi kan slänga ramen, flyttat och organiserat runt med bilarna, tagit ner störar till gärdsgården och donat med lite allt möjligt. Har varit ute större delen av dagen i de...

Av Stina - 13 maj 2010 22:39

Den här dagen har varit trevlig och bra! Mamma och pappa har varit här och jag, mor och Embla åkte in en sväng till Jönköping och gick på A6 och kollade in den nya affären "A6 Outlet", fanns jättemycket fint, men köpte inget där idag. När vi kom ...

Av Stina - 9 maj 2010 00:26

Har varit en väldigt härlig fredag och lördag med trevligt sällskap! :) Igår så kom Ellinor och Nicklas och hälsade på och träffade lilltjejen för första gången. Det var jättetrevligt och Embla fick jättefina presenter av dem! Idag så har vi umgå...

Av Stina - 30 april 2010 13:17

Valborgsmässoafton...vår!!! :) Nu är det officiellt vår i min värld, ingen mer vinter! Tulpanerna och alla andra fina blommor är påväg upp i rabatterna och ser gröna och vackra ut! Efter helgen ska jag plantera Sömntutor i rabatten, som jag för övr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards